Hubnutí s Kerbetem

Večeře - živiny pro obnovu sil

Mnoho lidí přichází domů fyzicky nebo psychicky unaveni. Obvykle bez rozmyšlení rychle něco sní, hlavně aby se zasytili. Takový přístup však většinou nezajistí vyvážený příjem živin. A tělo na to poměrně brzy zareaguje. Jednoduše si o chybějící látky řekne. Vzápětí dostane člověk chuť na sladké a má tendenci se dojídat. Tím se dodá do těla další, v daném okamžiku nadbytečná energie. Protože obvykle chybí následná fyzická aktivita, tělo začne tuto energii přetvářet na tuk.

Večeře by měla navodit pohodu a uvolnění po namáhavém pracovním dnu. Proto by měla být plnohodnotná, hezky upravená a vizuálně i chuťově lákavá. Měla by být gurmánským zážitkem a konzumována v okruhu osob, v jejichž přítomnosti se cítíte dobře.

Při večeři lze v rozumné míře konzumovat všechny druhy potravin. Rozhodně by se měl omezit příjem alkoholu.

 

Výživové doporučení
(uvedené údaje platí pro ženu, běžný typ, 165 cm, 64 kg, 40 let): večeře by měla zajistit dodávku energie v rozmezí 1.630 až 1.850 kJ, příjem sacharidů (včetně vlákniny) by měl být v rozmezí 57 až 77 g, bílkovin 9 až 12 g a tuků 10 až 14 g. Energetický příjem by měl být zajištěn především dodávkou sacharidů s nižším glykemickým indexem, bílkovin by mělo být méně. Zcela nevhodné jsou k večeři bílkoviny z vajec a z luštěnin, vhodné jsou mléčné bílkoviny.



Zajímavý článek


MOROSIL® - přírodní přístup ke kontrole hmotnosti