Hubnutí s Kerbetem

Druhá večeře - pro správnou regeneraci organismu

Druhou večeři zařaďte do svého jídelníčku v případě, kdy jdete spát v pozdějších hodinách a pauza mezi večeří a ulehnutím ke spánku by byla delší než 3 hodiny. Druhá večeře by ale neměla být konzumována později než hodinu před spánkem. Zvolené jídlo by mělo být lehce stravitelné, s nízkým obsahem bílkovin a s malým podílem tuků. Dobrou volbou je pravidelná konzumace jablka.

Náležitě zvolený a sestavený způsob stravování je oproti nejrůznějším módním dietám výhodný v tom, že neškodí tělu, neboť mu dodává i při menším energetickém příjmu vše, co je pro jeho správné fungování třeba. Vyšší příjem energie ve večerních hodinách vede k ukládání tukových zásob.

Ideálním řešením je zařazení vhodného zeleninového jídla v kombinaci se sacharidy s nízkým glykemickým indexem. Vhodné jsou mléčné výrobky, cereálie a v rozumné míře i méně sladké ovoce.

 

Výživové doporučení
(uvedené údaje platí pro ženu, běžný typ, 165 cm, 64 kg, 40 let): druhá večeře by měla zajistit dodávku energie v rozmezí 860 až 940 kJ, příjem sacharidů (včetně vlákniny) by měl být v rozmezí 36 až 46 g, bílkovin jen 4 až 5 g a tuků pouze 3 až 4 g. Druhá večeře by měla pokrývat dodávku energie přednostně ze sacharidů a měla by obsahovat větší podíl vlákniny. Obsah jednoduchých sacharidů by měl být co nejmenší (přijatelnou výjimkou jsou monosacharidy ze zralého ovoce).



Zajímavý článek


MOROSIL® - přírodní přístup ke kontrole hmotnosti